Wednesday, October 24, 2012

Muslimah: Perempuan Tidak Bertudung

Untuk Muslimah D


tentang perempuan tidak bertudung walaupun dia baik, buat amalan baik, pemurah, menolong orang…sememangnya dia akan mendapat pahala dengan amalan baik yang dilakukan, tetapi ingat Nabi saw pernah menerangkan di dalam satu riwayat bahawa diakhirat nanti apabila kita dihadapkan di hadapan Allah swt. kita akan ditanya tentang dosa dan pahala.

Jika ada dosa yang kita lakukan, maka pahala kita akan dipotong, jika kita banyak melakukan amalan baik sekalipun, tetapi jika tidak menutup aurat. Pahala kita akan dipotong mengikut lama mana kita
mendedahkan aurat ketika di dunia ini semasa kita hidup.

Sehingga tiada lagi pahala yang nak dipotong. kita tanggung pula dosa orang yang rosak matanya, akhlaknya, disebabkan oleh kita yang membuka aurat.

Sehingga kita menjadi manusia yang paling muflis di akhirat lalu dicampakkan kita ke dalam neraka."

"Adapun perempuan yang bertudung. Dia terlepas dari dosa mendedahkan aurat. Dan jika dia melakukan dosa yang lain, yakni seperti mencaci, mengata, sombong dan sebagainya.

Maka itu dosa lain yang dia kena memohon dari Allah keampunan, agar tidak di azab diakhirat.

Sekiranya tidak dia akan diazab mengikut dosa yang
dilakukan. Cumanya tempoh diazab itu tidaklah selama tempoh azab dosa orang yang mendedahkan aurat. Kerana tempoh tinggal di neraka disebabkan oleh dosa buka aurat ni… lama sangat.

InsyaALLAH moga2 ada manfaat dari ingatan ini dan jika ada kesalahan, harap diperbetulkan.

0 comments:

Post a Comment

Thanks For Your Honest Comment. I appreciate it ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...